Σελίδες

Burberry: Η ιστορία του βρετανικού οίκου που έκανε την καμπαρντίνα το πιο hot fashion item

157 χρόνια στην πρώτη γραμμή των outerwear

Το 1856 ο 20χρονος Thomas Burberry, βοηθός σε υφασματάδικο, άνοιξε ένα μικρό κατάστημα στο Basingstoke του Hampshire. Μέχρι το 1870, το κατάστημα του νεαρού είχε γίνει διάσημο για τα εξαιρετικά outerwear του ενώ, το 1880, ο Burberry παρουσίασε την νέα του ανακάλυψη- ένα ύφασμα ανθεκτικό στις αντιξοότητες και αδιάβροχο, το οποίο ονόμασε καμπαρντίνα.

Το 1891 ο οίκος Burberry άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στο Haymarket του Λονδίνου, το οποίο υπήρξε το κεντρικό της εταιρείας μέχρι πρόσφατα. Ο οίκος έφτασε στο απόγειο της δόξας του την περίοδο του Μεσοπολέμου, όταν η διάσημη καμπαρντίνα, με την χαρακτηριστική, καρό φόδρα, η οποία έχει παρόμοια μορφή μέχρι σήμερα είχε γίνει αγαπημένο κομμάτι όλων των καλοντυμένων, πρακτικών ανθρώπων.

Κατά την δεκαετία του 1970, το brand έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές αφού το βρετανικό casual ντύσιμο ήταν μία από τις μεγαλύτερες τάσεις, ενώ, η δίψα Αμερικανών και Ιαπώνων για βρετανικά, heritage fashion κομμάτια, την δεκαετία του 1980, εκτόξευσε την φήμη του οίκου σε όλο τον κόσμο. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τα δύο τρίτα των πωλήσεων του Burberry, προέρχονταν από τις εξαγωγές του.

Έχοντας ως αρχή ότι, η παράδοση, όσο ωραία κι αν είναι, δεν μπορεί να «σταθεί» από μόνη της σήμερα, ο οίκος Burberry αποφάσισε, στις αρχές της δεκαετίας του '90, να επεκτείνει το target group του και σε ένα πιο ενημερωμένο, νεανικό κοινό. Το brand κατοχύρωσε το όνομά του, το διάσημο καρό και το σήμα του, ενώ, μέχρι το 1996, οι πωλήσεις του είχαν αυξηθεί κατά ένα τρίτο. Παρόλα αυτά, η πολυτελής κληρονομιά του οίκου που ξεκίνησε ο ιδρυτής του, πολλά χρόνια πριν, παραμένει, μέχρι σήμερα, σημαντικό, χαρακτηριστικό στοιχείο των δημιουργιών Burberry.


 



Πηγή: queen.gr