Σελίδες

Self tan ή solarium;




Είναι πολύ διασκεδαστική αυτή η μανία με το μαύρισμα, την οποία και συμμερίζομαι ασμένως. Δεν μπορείς ωστόσο πού και πού να μην αναλογίζεσαι πόσο σχετικοί και διαφορετικοί είναι οι κανόνες ομορφιάς ανάλογα με τους λαούς και τις εποχές. Να μην έχεις κατά νου ότι ορισμένες ορεινές φυλές της Tαϊλάνδης θεωρούν ωραία τη γυναίκα που έχει μαύρα δόντια ή ότι στην αυλή του Λουδοβίκου οι αριστοκράτες πουδράρονταν για να διαφοροποιηθούν απ’ τους χωριάτες που πέρναγαν τη μέρα τους στο ύπαιθρο –ενώ σήμερα το χρωματάκι είναι συνυφασμένο με την υγεία, την «επιστροφή στη φύση», αλλά και τον πλούτο.

Για την απόκτηση ενός ηλιοκαμένου look, τάσσομαι αναφανδόν υπέρ του self tan. Τα προϊόντα έχουν εξελιχθεί φοβερά. Θυμάμαι τη δεκαετία του ’80, όταν πρωτοδοκίμασα χάπια καροτίνης. Ώσπου μια μέρα ανακάλυψα ότι τα δάχτυλά μου είχαν γίνει πορτοκαλί φωσφοριζέ. Τώρα, κρέμες και σπρέι, με μια ελαφρώς προσεκτική χρήση, χαρίζουν τέλεια όψη, δίχως να λερώνουν τα ρούχα ούτε να κάνουν το δέρμα σας σαγρέ.
Το solarium είναι πολύ της μόδας (μόνο στις HΠA, το χρησιμοποιούν 30 εκατ. άνθρωποι), εμένα όμως μου δημιουργεί τεράστια επιφύλαξη. Kαταρχάς, για λόγους αισθητικούς: μετά από κάποιο διάστημα, χρωματικώς αρχίζεις και μοιάζεις με έπιπλο από ξύλο αγριοτριανταφυλλιάς. Δεύτερον, μπορεί να μην το ξέρετε, αλλά υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί στη χρήση του: Απαγορεύεται δια ροπάλου στα παιδιά, σε όσους έχουν δέρμα τύπου A, σε όσους πάσχουν από δερματοπάθειες, σε όσους το δέρμα τους έχει κηλίδες και πανάδες, σε όσους οικογενειακό ιστορικό ανάπτυξης μελανωμάτων και σε όσους παίρνουν φωτοευαίσθητα φάρμακα. Μακρύς ο κατάλογος.
Επιπλέον, δεν επιτρέπεται να πας για solarium και να έχεις παστωθεί με κρέμες, αρώματα ή αντηλιακά, αφού αυξάνεται η ευαισθησία του δέρματος στην ακτινοβολία. Δεν πρέπει ποτέ να ξεπερνάς τον προκαθορισμένο χρόνο έκθεσης, τις τριάντα συνεδρίες το χρόνο, τη μία φορά την εβδομάδα, ενώ πρέπει να σταματάς πάραυτα εάν νιώσεις ότι ζεσταίνεσαι. Θα μου πείτε «μπρος τα κάλλη, τι ’ναι ο πόνος», εμένα όμως μου μοιάζει με βασανιστήριο που το πληρώνεις κιόλας.
Έχω μια καλύτερη λύση: Από τώρα άρχισα ν’ αράζω τσίτσιδος για κανά μισαωράκι στο μπαλκόνι.

Πηγή : andro